В Україні чекають на отримання американських винищувачів F-16 та французьких Mirage 2000 – обидва є бойовими літаками четвертого покоління. При цьому лише F-16 повноцінно модернізувались та удосконалювались усі ці роки, тому вони дійсно є повноцінними багатофункціональними літаками. Це має вирішальне значення під час бойового застосування.

Водночас навчання на Mirage 2000 для українців можуть проходити дещо швидше. Про це пише Голос Америки, посилаючись на слова експертів, серед яких американські пілоти, авіатори та представники Пентагону у відставці, а також українські пілоти бойової авіації, які погодились дати свої оцінки на умовах анонімності.

За їхніми словами, бойові спроможності літака визначають можливості радарів, систем захисту, РЕБ тощо, а також те, яке озброєння можуть нести ці літаки. Ця інформація є військовою таємницею, тож дані, зазначені у відкритих джерелах, часто не відповідають дійсності.

Чим відрізняються Mirage 2000 та F-16

Mirage 2000 свій перший політ виконав у 1978 році, введений на озброєння ВПС Франції в 1984 році у своєму варіанті ППО. Було випущено 600 Mirage 2000, половина з яких пішли на експорт до 8 країн: до Бразилії, Єгипту, Греції, Індії, Перу, Катару, Тайваню, ОАЕ.

Він сягає у довжину близько 14 метрів, розмах крил – близько дев’яти метрів, має порожню вагу 7500 кілограмів і розвиває максимальну швидкість до 2,2 Маха, або близько 2700 кілометрів на годину.

F-16 перший політ здійснив у 1976 році, на озброєння ВПС США став у 1979 році у своєму варіанті ППО. Було випущено понад 4600 F-16, які в різний час ставали на озброєння у понад 25 країнах світу.

Має довжину фюзеляжу близько 15 метрів і розмах крил близько дев’яти метрів, його порожня вага – 9000 кілограмів, сягає максимальної швидкості у понад 2 Маха, або близько 2400 кілометрів на годину.

Про недоліки та переваги французьких літаків

Один досвідчений американський пілот у відставці, що літав на F-16, вказав на недосконалість конструкційних особливостей Mirage 2000. Йдеться зокрема про дельтаподібне крило трикутної форми, яке “не може добре маневрувати під час близького бою”.

Натомість інший колишній пілот американського винищувача сказав, що “французи роблять гарні речі” і українські пілоти використають їх як треба.

ЗСУ запекло нищать російських окупантів: щоб підтримати їх можна перерахувати пожертви у фонди «Повернись живим» та «Сталеві крила». Стань частиною історії та захисти Україну, приєднуйтесь до "Гвардії Наступу". 🇺🇦

Так, хоча F-16 і “переважають за всіма показниками”, Mirage 2000 можуть стати доповненням для української винищувальної авіації, що зараз складається лише із радянських МіГ-29 та Су-27, заявив відставний американський військовик, який свого часу також літав на F-16.

Також варто зауважити, що якщо Mirage 2000 зможуть нести французько-британські ракети SCALP/Storm Shadow, то це буде найбільше різниця у порівнянні з F-16, адже останні не можуть нести французькі ракети.

Український бойовий льотчик розповів, що навчання на Mirage 2000 для наших пілотів може проходити швидше, ніж на F-16, адже вимоги до рівня володіння англійської мови, а також до знання західних тактик і процедур тут не на стільки суворі.

“Також відпаде потреба шукати та наймати інструкторів із компаній-підрядників чи місця у навчальних центрах, а можна буде напряму проводити підготовку в стройових частинах з діючими військовими інструкторами”, – пояснив співрозмовник.