Серійний електромобіль Skoda з 1990-х, про який мало хто знав

Зовсім скоро Skoda виведе на ринок свій перший електричний кросовер під назвою Enyaq, який, до речі, вже майже розсекретили. Однак мало хто знає, що у чеської марки досвід створення машин на електротязі набагато більше, ніж може здатися.

Подпишись на нашу страницу в Facebook и наш Telegram-канал! Там только самые важные новости и никакой рекламы!

Ще на початку 1990-х компанія розробила електричний “каблучок”, який отримав назву Skoda Beta. Його історія почалася, по суті, ще в 1980-х: тоді багато чеські ремісники і фермери потребували невеликому фургоні, і марка з Млада-Болеслава захотіла дати його їм. Але рішення було неординарним – машину задумали як електричну, хоча трохи пізніше з’явилася і звичайна, паливна версія.

Skoda Beta

За розробку автомобіля взялося підрозділ Skoda Elcar в Эйповице – вона знала, що потрібно робити, оскільки до цього випускала невеликими партіями електричний версії моделі Favorit. Так, легендарний хетч випускався і у розетковому варіанті, однак після того, як Skoda перейшла у володіння VW Group, проект закрили, і щоб электромобильное підрозділ взагалі не скасували, воно повинно було уявити босам новий, більш цікавий проект. Їм якраз і повинен був стати легкий комерційний автомобіль на електротязі.

Skoda Beta

Skoda Beta

Skoda Beta

Результатом всієї цієї затії і стала поява “каблучка” Skoda Beta, який кидався в очі своїм оригінальним дизайном – його творці відразу продемонстрував прагнення показати електричну сутність машини. У неї була відсутня радіаторна решітка, моторний відсік вийшов дуже маленьким, а сама конструкція була дуже легкою, оскільки в основі лежав особливий корпус зі скловолокна зі сталевою рамою. Таке рішення, до того ж, забезпечувало надзвичайну жорсткість у разі удару при ДТП.

Skoda Beta

Skoda Beta

Skoda Beta

Довжина автомобіля склала 3890 мм, а розмір колісної бази – 2465 мм. Об’єм вантажного простору дорівнював при цьому 2,25 куб. м, максимальна вантажопідйомність – 310-420 кг в залежності від версії. Частина конструктивних елементів для новинки були запозичені у Favorit – наприклад, підвіска (спереду – стійки Макферсон, ззаду – ресорна балка). Що ж стосується “серця”, за рух Skoda Beta відповідав трифазний асинхронний електродвигун потужністю 54 к. с., який живився від нікель-кадмієвої батареї ємністю 100 Ач. З такою АКБ можна було розраховувати на максимальний запас ходу в 120-140 км, (хоча насправді він залежав від вантажопідйомності), в той же час максимальна швидкість руху становила 110 км/год, Тяга передавалася через автоматичну коробку передач.

Skoda Beta

Автомобіль був повністю готовий до кінця 1993 року, але офіційно Skoda Beta представили лише у 1996 році на Паризькому автосалоні. І вже тоді ж з тільки що створеною моделлю почалися проблеми: проект перейшов до компанії Skoda Tatra, спільному підприємству компаній Skoda Truck Tatra, оскільки у підрозділи Skoda Elcar не було грошей на його “розкрутку”. Більш того, вже під час презентації з’ясувалося, що електромобіль не мав шанси на комерційний успіх у публіки до нього вкрай низький інтерес. У зв’язку з цим поспішно була розроблена бензинова версія альфи, бети, яка була менш “примхлива” в технічному плані і володіла більшою вантажопідйомністю – 600 кг.

Skoda Beta

Skoda Beta

Однак виробник все-таки вирішив ризикнути і у 1997 році запустив електричну Beta у виробництво разом з паливним варіантом. Тим не менш, проект виявився складним і дорогим у багатьох відношеннях, і вже в 1999-му його повністю згорнули. До цього часу було випущено близько 100 електричних і 300 бензинових Skoda Beta.

Skoda Beta

Skoda Beta

Skoda Beta

Skoda Beta

Раніше PROZORO.NET.UA розповідав про те, що електричний кросовер Skoda, який ще не вирушив у виробництво, вже бачили на дорогах.

Источник

Только что написал(а)
смотреть
пишет
Обсудить
Поделиться
author
пишет сообщение